Intre reclamă și protecția consumatorului

Workshop cu Victor Scoradeț

În ultimii ani, cronica de teatru, dar nu numai, a încetat să mai fie critică. Specie pe cale de dispariție, teatrul se cuvine, desigur, protejat. Dar el se protejează în primulrând prin propriile lui forțe, adică prin calitatea actului artistic. În absența acesteia, oricât de laudativă ar fi cronica respectivă, el cade victimă speciilor mult mai agresive de spectacol, de la cele virtuale până la stand up, circ, divertisment facil, street art ș. a. Făcând reclamă spectacolelor slabe, cronicarii trimit publicul la showuri care-i vor dezamăgi și de care, data viitoare, nu se vor mai lăsa păcăliți. Prin urmare, o critică obiectivă va proteja atât produsul care e teatrul, cât și pe consumatorii lui.

Obiective: Workshopul își propune să dezbată atât condiția criticii de teatru, cât și pericolele, nu puține, care îi pândesc pe cei ce o practică, abătându-i de la misiunea lor cea mai importantă: protecția consumatorului. Care, după cum se va vedea, protejează în ultimă instanță și teatrul, și pe creatorii lui. Vor fi discutate, desigur, și căile de surmontare a obstacolelor. Criterii(le) de evaluare a spectacolului, inclusiv instrumentarul necesar. Cronica de întâmpinare (componenta publicitară) și critica propriu-zisă („Protecția consumatorului”). Nevoia unui verdict convingător și modul de formulare a acestuia. Vor fi discutate o serie de spectacole importante din ultimii ani. Va exista și o secțiune practică, bazată pe spectacolele invitate în festival, despre care participanții vor scrie cronici ce vor fi discutate în cadrul workshopului.

Selectarea participanților va fi făcută de către coordonatorul workshopului, pe baza unor texte trimise în prealabil de participanți.

Perioada de înscriere:  1 martie – 30 aprilie
Nr. de participanți: 10
Durata workshop: 4-9 iunie