Digital Freud
de Norbert Boda
Companie: Teatrul Apropo
Genul spectacolului: Teatru, Performance
Locație: Teatrul de Marionete Arad
Ora: 17:00
Durata spectacolului: 1h 15 min
Audiență: N.15 – Nerecomandat tinerilor sub 15 ani

Sinopsis
Bună, ChatGPT. Îmi faci un sinopsis scurt pentru spectacolul Digital Freud?
Bună! Sigur!
“Digital Freud” analizează influența tehnologiei și inteligenței artificiale asupra psihicului uman, prin intermediul poveștilor a patru tineri care trăiesc sub ochiul atent al lui Digital Freud, un A.I. omniscient. Între realitate și iluzie, aceștia se luptă cu emoții, identități confuze și dependența de lumea virtuală, în timp ce își înfruntă propriile fantasme digitale. Conceptul freudian clasic este regândit într-o cheie modernă, punând sub lupă criza identitară provocată de ascensiunea tehnologiei.
Spectacolul vorbește (cu instrumentele & soft-urile folosite de tineri) despre dependența de tehnologie.
Regia: Norbert Boda
Scenografia: Alexandru Ivan
Coregrafia: –
Muzica / Aranjament muzical: Cătălina Nichitin
Lumini / Video Design: Adorjan Deak
Distribuția: Ioana Cojocărescu, George Olar, Cătălina Romaneț, Flavia Perșa
Hamlet mortuus est
de Mona Donici după “Hamlet” de William Shakespeare
Companie: Arte-Factum
Genul spectacolului: Teatru
Locație: Teatrul Vechi
Ora: 18:30
Durata spectacolului: 50 min
Audiență: A.P.12 – Acordul părinţilor pentru copiii sub 12 ani

Sinopsis
Despre timp și putere: Hamlet mortuus est, un spectacol de Levente Kocsárdi. Milioane, poate miliarde de oameni trăiesc o copleșitoare criză de timp. E o presiune globală, percepută, la nivel global, ca o comprimare a timpului în univers. Deși speranța de viață crește cu fiecare generație, pare că avem mai puțin timp decât cei dinainte pentru toate. Și singurul adevăr inexorabil comun tuturor stă în replica lui Shakespeare: ”E aproape, Hamlet. Hamlet, vei muri”. Cum ieșim de pe scenă? În câte feluri știm să ne despărțim de timp? ”Hamlet mortuus est” este un spectacol despre timp, despre ”sentimentul timpului”, astăzi. Timpul nostru, timpul vieților noastre.
Odată cu tema timpului și cea a morții, ”Hamlet mortuus est” este un spectacol despre putere. Despre puterea politică, mai exact. William Shakespeare a fost un autor foarte atent la contextul social, politic, al epocii sale, a fost critic, sarcastic, militant, foarte sensibil la fluctuațiile puterii în vremea sa, o vreme de tranziție de la un feudalism greoi la o epocă mult mai pragmatică, grăbită și schimbătoare. ”Puterea naște dictatori și, printre însușirile ei cele mai înșelătoare, e sentimentul iluzoriu că puterea te face nemuritor, că domină timpul. Răspunsul lui Shakespeare este irefutabil și dezarmant: Alexandru a murit, Alexandru a fost îngropat, Alexandru s-a întors în țărână. Tărâna e lutul cu care astupi o gaură de butoi. Valabil pentru toți dictatorii, cei care vor să conducă lumea, dar și pentru micii dictatori din case, din familii, din teatre, ei toți, dar și eu, tu, s-ar putea să fim numai buni să astupăm ”o vrană de poloboc” cu chirpiciul ambițiilor noastre” – Levente Kocsárdi, regizor.
Regia: Levente Kocsárdi
Scenografia: M.C. Donici
Coregrafia: Anca Stoica
Muzica / Aranjament muzical: Sergiu Cătană
Lumini: Dorian Bolca
Video Design: Sebastian Hamburger
Distribuția: Levente Kocsárdi, Sergiu Cătană
Spectacol nerecomandat ofidiofobilor.
( Ofidiofobia reprezintă frica intensă și irațională de șerpi. )
Amourg
de Gherasim Luca, Nichita Stănescu, Gellu Naum
Companie: Compagnie Azacusca
Genul spectacolului: Teatru, Performance, Dans
Locație: Club Flex
Ora: 20:00
Durata spectacolului: 50 min
Audiență: A.G. – Audienţă generală

Sinopsis
“Amourg’ – spectacol hibrid, cabaret literar
Coloana vertebrală a acestui spectacol este dorința de a reprezenta fertilitatea creativă a luării în posesie a spațiului cultural al exilului. Nucleul rezonant sunt poemele lui Gherasim Luca, poet român și de limbă franceză, a cărui opera a fost editata la celebra Editura Gallimard. Alți autori români precum Paul Celan, Gellu Naum și Nichita Stănescu participă la osatura textului.
Amourg navighează între teatru și dans, între cuvânt și mișcare.
Amourg este un concentrat energetic și ideologic.
Amourg este un produs hibrid, un limbaj arborescent, o vibrație între decadență și lumină, între tradiție si reînnoire, tinerețe si bătrânețe.
Amourg se hrănește din apele Senei, fluviu tulbure, cu ape mâloase, cu valuri care leagănă, hrănesc și ne tulbură în același timp.
Regia: Codrina Pricopoaia
Scenografia: Daniel Pop
Coregrafia: Daniel Pop
Muzica / Aranjament muzical: –
Lumini / Video Design: Leslie Horowitz
Distribuția: Daniel Pop – dansator, Codrina Pricopoaia – actriță
Fortuna
de Piergiorgio Milano
Companie: Piergiorgio Milano Company
Genul spectacolului: Performance, Dans
Locație: Parcul Reconcilierii
Ora: 22:00
Durata spectacolului: 45 min
Audiență: A.G. – Audienţă generală

Sinopsis
FORTUNA – circ / dans / navigație
„Marea nu este nici bărbat, nici femeie, nici masculină, nici feminină. Marea este un suflet care se desfășoară fără granițe. Din valuri se nasc giganți, din pești – sirene, din transparențele incerte – monștri și viziuni.”
Însoțiți de un muzician/cântăreț, doi acrobați/dansatori se mișcă pe o structură autoportantă, evocând fizicalitatea și condițiile extreme ale navigării unei ambarcațiuni. Corpurile lor spun povestea unui naufragiu… invers. De la imaginea unei bărci aflate pe fundul oceanului până la momentul plecării, cu toate bucuriile și emoția călătoriei. Un spectacol care îmbină dansul și circul, peisaje vizuale și sonore.
Regia: –
Scenografia: –
Coregrafia: –
Muzica / Aranjament muzical: –
Lumini / Video Design: –
Distribuția: Dansatori/acrobați: Piergiorgio Milano, Viviane Miehemusician / Actor: Steeve Eton